Podróżujących pociągami na odcinku Łódź – Warszawa z każdym rokiem przybywa, poprawia się także skomunikowanie i czas przejazdu. Przykładem jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która w ostatnim czasie postanowiła dowozić łodzian do Warszawy w 66 minut. Pociągi ŁKA, które docierają do stolicy kursują jednak tylko w weekendy. W dni powszednie sytuacja wygląda jednak nieco inaczej.
Jak apeluje stowarzyszenie Łódź Cała Naprzód połączeń pociągów PKP Intercity, które by rozpoczynały bieg na stacji Łódź Fabryczna jest krytycznie mało.
fot. Stowarzyszenie Łódź Cała Naprzód
Dla przykładu w 2009 roku połączeń PKP Intercity łączących Łódź Fabryczna – Warszawa było 7. Przypomnijmy, 14 lat temu nie było jeszcze ani najdroższego i największego dworca w Polsce, a także nie trwała budowa tunelu kolejowego pod Łodzią.
- W ciągu ostatnich lat obserwujemy drastyczny spadek ilości popołudniowych połączeń kolejowych między Łodzią a Warszawą. Podczas gdy w roku 2009 było to około 10 kursów odjeżdżających ze stacji Łódź Fabryczna po godzinie 14, tak obecnie do dyspozycji łodzian zostało ich jedynie 5. Jednocześnie w innych miastach wojewódzkich oferta przewozowa nie pogorszyła tak drastycznie (lub wręcz poprawiła), co niweluje argument o nieuchronności ograniczeń związanych z przebudową Warszawskiego Węzła Kolejowego
- mówił Kosma Nykiel, przewodniczący Stowarzyszenia Łódź Cała Naprzód.
Wśród postulatów stowarzyszenia jest przywrócenie regularnego połączenie Łódź – Warszawa w godzinach popołudniowych i wieczornych, poprawę ułożenia rozkładu jazdy, przywrócenia pociągów przyśpieszonych na ww. odcinku.
- Nie zgadzamy się na traktowanie łodzian jako obywateli drugiej kategorii poprzez brak należytej dbałości o zapewnienie odpowiedniej jakości skomunikowania pomiędzy Łodzią a Warszawą przez państwowego przewoźnika. Dlatego inicjujemy zbiórkę podpisów pod petycją do PKP Intercity oraz Polregio, zawierającą trzy postulaty będące kluczem do normalizacji obecnego stanu i zatrzymania masowej przesiadki łodzian na mniej ekologiczne i wydajne środki transportu, jak chociażby samochody osobowe
- dodał Hubert Leśniak, Stowarzyszenie Łódź Cała Naprzód.
Petycja prowadzona jest na stronie petycjeonline.com. Zebrane podpisy trafią do PKP Intercity i Polregio (dawniej Przewozy Regionalne). Zapytania w tej sprawie wysłaliśmy do biura prasowego PKP Intercity. Do momentu publikacji artykułu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Napisz komentarz
Komentarze