Koniec utrudnień na Włókniarzy. Faustyna zakończyła pracę
Tarcza TBM "Faustyna" drążąca tunel w stronę dworca Kaliskiego zakończyła pracę pod al. Włókniarzy. W związku z tym od soboty (28 września) pojedziemy już dwoma jezdniami.
"Faustyna" jest coraz bliżej końca swoich prac i zmierza w kierunku dworca Łódź Kaliska, realizując czwartą odnogę tunelu pod Łodzią, żeby dać połączenie z dworcem Łódź Kaliska i Żabieniec. Już wkrótce mała tarcza przejedzie na zasłużoną emeryturę, a kolejarze rozpoczną dalsze prace przy budowie nowych tras dla pociągów, które będą przejeżdżać pod Łodzią.
Wszystko przez tunel średnicowy
Utrudnienia były związane z budową tunelu kolejowego, który był drążony pod al. Włókniarzy. Dla kierowców oznaczało to konieczność podróżowania tylko jedną jezdnią.
- Dwukierunkowy ruch był przełożony na jezdnię zachodnią, a tramwaje jeździły bez zmian. Taka zmiana organizacji ruchu trwała około 10 dni
- informował Urząd Miasta Łodzi.
Niezmiennie po al. Włókniarzy kursowały w tym czasie tramwaje MPK Łódź.
CZYTAJ TAKŻE: Rozpoczyna się remont Dennej w Łodzi. Łodzianie czekali na to od lat! [ZDJĘCIA]
Co będzie dalej?
Niebawem dojdzie do analogicznej zmiany - na podobny okres zamknięta zostanie zachodnia jezdnia al. Włókniarzy, a ruch dwukierunkowy będzie odbywał się jezdnią wschodnią tej arterii.
Tunel średnicowy pod Łodzią składa się z dwutorowego tunelu głównego i czterech tuneli jednotorowych. Główny ma mieć długość 2665 metrów i biegnie od Kozin do stacji Łódź Fabryczna. Jest wydrążony w 55 proc. Aktualnie buduje się ostatni z czterech tuneli jednotorowych, prowadzi on w stronę dworca Łódź Kaliska. Wybudowano go w 20 proc.
Napisz komentarz
Komentarze