Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 10 stycznia 2025 09:16

Znamy dokładną listę budynków, pod którymi przejdzie tarcza TBM „Katarzyna”. Sprawdź szczegóły

Tarcza drążąca tunel kolejowy pod Łodzią pokonuje kolejne ulice i aktualnie zbliża się w kierunku powstającego przystanku kolejowego Łódź Śródmieście. Jeszcze niedawno pracowała tuż pod kamienicami przy ulicy Legionów, następnie pojawiła się pod Żeromskiego 1, a aktualnie kieruje się dalej w kierunku ulicy Próchnika . Którędy dalej przejdzie?

Autor: UMŁ (archiwum)

To jedna z najważniejszych i najbardziej wyczekiwanych inwestycji kolejowych na mapie Łodzi.

Jaka jest trasa drążenie tunelu kolejowego pod Łodzią?

Pozwoli nie tylko skrócić czas przejazdu z Widzewa na Żabieniec, ale także połączy dworzec Łódź Fabryczna z dworcem Łódź Kaliska. Na razie jednak budowa przysparza sporo utrudnień, nie tylko w poruszaniu po mieście (zamknięte skrzyżowanie Kościuszki z Zieloną), ale głównie mieszkańcom budynków na trasie drążenia.

Wielu mieszkańców musiało opuścić swoje dobytki i przenieść się do hoteli. Wśród znaleźli się także mieszkańcy Legionów 55 i 57. Wszystkim udało się już pomyślnie wrócić do domów.

Adresy kamienic, pod którymi przejdzie tarcza TBM "Katarzyna"

Które lokalizacje z koniecznym wysiedleniem mieszkańców znalazły się na trasie drążenia TBM „Katarzyna”?

- Na odcinku tunelu od ul. Legionów do przystanku Łódź Śródmieście tymczasowa zmiana miejsca zamieszkania obejmie lokatorów z budynków ul. Próchnika 44, 45, 46, ul. 1 Maja 14, 19, 21, 23, ul. Więckowskiego 36, 38, ul. Gdańskiej 40, 42, 44, 45, ul. Wólczańskiej 15, 17, 19, 21, 23

- mówi Rafał Wilgusiak, zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Spółka zaznacza, że wykonawca prac zdaje sobie sprawę z utrudnień dla mieszkańców i prosi o wyrozumiałość.

- Wykonawca jest świadomy skali utrudnień dla mieszkańców i dąży do tego, aby były one jak najmniejsze i możliwie najkrótsze. Prosimy mieszkańców - szczególnie użytkowników terenu objętego inwestycją - o wyrozumiałość. Wykonawca podczas spotkań z mieszkańcami stara się wyjaśniać okoliczności i zakres prac

- dodaje Wilgusiak.

Ostatnim ogłoszonym terminem zakończenia prac przy budowie tunelu kolejowego pod Łodzią był czerwiec 2026. Pierwsze pociągi miałby pojechać nowym tunelem pół roku później – w grudniu 2026.

CZYTAJ WIĘCEJ: Lada moment rusza remont ważnej ulicy łączącej Bałuty z autostradą A1 i A2. Od kiedy zobaczymy na niej drogowców? 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze