Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 9 stycznia 2025 05:33

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią. Trwa wyposażanie wydrążonych tuneli. Wykonawca informuje [ZDJECIA]

Rozpoczęto kolejny etap na budowie tunelu kolejowego pod Łodzią. W tunelach wydrążonych przez TBM Faustyna, która zakończyła już swoją pracę, wystartowały prace wyposażeniowe. Co udało się już wykonać?

W ostatnich dniach w wydrążonych już tunelach udało się już wylać betonowe podłoże, teraz czas na układanie podkładów i torów kolejowych.

Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią - tarcza TBM Faustyna zakończyła drążenie

Jak mówi Piotr Grabowski, rzecznik tunelu średnicowego pod Łodzią prace idą w dobrym tempie, a pomaga w tym specjalistyczny sprzęt.

- W grudniu wystartowały prace związane z tzw. wypełnianiem tuneli, które wybudowała tarcza TBM Faustyna. W pierwszym z nich zakończono już wylewanie betonowego podłoża, na którym układane będą kolejne warstwy pod budowę torów. Dzięki wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu prace idą w bardzo szybkim tempie.

- mówi Piotr Grabowski. rzecznik tunelu średnicowego pod Łodzią.

I dodaje:

- Pierwszy, mający niespełna 500 metrów długości w osi 18, prowadzący od okolic ul. Srebrzyńskiej do przystanku Koziny ma już betonowe podłoże. Układanie wysokiej na około 70 cm warstwy trwało raptem kilka dni. W tym tygodniu rozpoczęto układanie betonu w kolejnym tunelu – osi 21, który ma 670 metrów długości i rozpoczyna się przy przystanku Koziny, a kończy po wschodniej stronie torów wzdłuż al. Włókniarzy przy ul. Skarpowej.

Prace mają się zakończyć do 15 grudnia. 

Postępy przy budowie tunelu kolejowego na Polesiu

Specjalistyczna maszyna porusza się tunelami z prędkością kilku minut na metr. Najpierw konieczne jest dostarczenie gęstej masy, następnie jej ułożenie i dalej ubicie oraz poziomowanie.

- Praca maszyny pozwala zaoszczędzić dużo czasu. Gdyby betonowanie podłoża było wykonywane klasycznymi metodami, tylko w jednym tunelu mogłoby trwać około 2 miesięcy. Wykonawca inwestycji szacuje, że jeszcze w tym roku beton wylany zostanie w trzecim tunelu – oś 22. 

- dodaje rzecznik inwestycji.

Przez cały czas trwają także prace rozbiórkowe tarczy TBM Faustyna, która jeszcze w listopadzie zakończyła swoją pracę.

- W czwartym, najmłodszym tunelu wciąż znajduje się TBM Faustyna. Prace związane z jej rozbiórką już trwają. Dopiero po usunięciu maszyny będzie można rozpocząć betonowanie. Nastąpi to na początku przyszłego roku

- podkreśla Grabowski.

Budowę tunelu średnicowego w Łodzi realizuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, główny wykonawca prac. Inwestorem jest PKP PLK.

CZYTAJ WIĘCEJ: Poznaliśmy listę łódzkich inwestycji na 2025 roku. Nowe drogi, chodniki i drogi dla rowerów. Gdzie powstaną? Kiedy start prac?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze